Žienky

KIČN: Púpavové zlato

P4220010b.png

Už keď som bola midi-pidi Pajuš, chcela som byť žienka domáca. 😀 nestačilo mi, že som umývala dlážky, okná, piekla bábofku – to bola moja prvá kuchynská vec – o tom ako malá 10 ročná Pajuš mixovala s veľkým mixérom, oddeľovala bielka od žĺtok a podobne – o tom niekedy nabudúce – ak budete chcieť. tak píšte do komentov 😉

No chcela som sa dostať len k tomu, že už ako midi-pidi som si hovorila veď zo žĺtučkých púpav sa musí do kelu daťo robiť med. veď prečo by tam inak včely sadali?
a tak som vzala svoj detský fúrik pobehala okolo domu nazbierala do neho púpav a varila ich. samčo, že to nevyšlo 😀 bolo to hnusné bez chute. akoby povedal pisateľ  pôvodného textu SZ: “תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ” (čítaj tohu va bohu) čo znamená bez ladu a skladu. 😀

Ale teraz, keď som už vekom zaradená k dospelákom vzkrsla mi v hlave rovnaká myšlienka. Ale teraz som to skúšala podľa receptu starých matier 😀 tak hľa:

Potrebujeme:
– 300 púpavových hláv
– 1,5 citróna
– 1,1 l vody
– 1,1 kg kryštálového cukru

..nič ťažké: nazbierame 300 hlavičiek z púpav. najlepšie také, ktoré nerastú pri ceste, alebo chodníku, teda aby neboli zaprášené a nemusíte ich premývať. a úplne najlepšie ak popršalo deň predtým = sú prírodne umyté. Nooooo, dáme si ich do hrnca, nakrájame citróny do hrnca a zalejeme vodou. privedieme to do varu a potom odstavíme. necháme stáť 24 hodín (ja som nechala 48h a bolo to v poho – takže žiaden stres, ak na to pozabudnete ako ja 😉 )

potom to pekne precedíme dobre povytláčame všetku šťavu. do zmesy prisypeme cukor a varíme pri stálom vrení hodinu a pol. Je treba to miešať, aby vám to neprihorelo.  keď to máme uvarené nalejeme to do vyčistených skleničiek. ja som to robila cez lievik a čistá paráda použila som tento lievik z IKEA v pohode to vydržal, nemusíte sa báť.
Fľaštičky je treba dobre zatvorené pootáčať dnom hore a nechať ich tak až kým nevychladnú. ja som nechala cez noc. a potom už len pekne označiť fľaštičky a uložiť do skrine v komore.
júúi či sú to ľúbezné medíky. radosť radosť nad radosti.
nie je to síce pravý med, je tekutejší ako včelí,
ale je tiež zdravý a chutný!

P4220004n.png
Tak nemajte stresy, keď som to ja zvládla, dáte to aj vy. 😀
šup, šup   D O   T O H O.

..už len nazbierať bylinky, uvariť čaj a medík do toho. v jeseni tieto dary prírody veeľmi oceníme, uvidíte. 😉

nedeľujte s L/láskou

PS: viac čerstvejších postov/infošiek/stories nájdete na mojom instáčiku. ak máte, čekujte, followujte, komentujte. teším sa na vás, snáď skoro

— Vaša Pau

Pridaj komentár

