Žienky

KIČN: rebarborové potešenie

4 srdcová záležitosť.
táto moja rebarbora je jednoducho ♥♥♥
-nazjedenie-
.navyše je jej obdobie

a presne PRETO som pre vás pripravila dva chutné rebarborové receptíky, ktoré nie sú náročné ani na čas ani na ingrediencie.

prv, než sa k ním dostaneme – ja viem, ja viem som lajdáčka. Posledné dni/týždne veľmi málo postov, rsp. žiadne, jediná aktivita, ktorú vykazujem je instagram (kto ešte nefollowuje tak šupšup SEM.) no ale späť k tomu prečo – lebo mám toto skúškové dosť že napratané – čaká ma !!! 8 skúšok, áno dobre čítate (môžete sa modliť za mňa, budem to potrebovať), svadobné prípravy – aj tie teraz neriešim kvôli škole, do toho príprava táborov a letných projektov no fakt som na nervy, tak prepáčte O:) budem sa snažiť polepšiť >>ďakujem za strpenie 🙂

NO ale už poďme k tým RECEPTOM:

ako prvý som odskúšala rebarborový koláč s posýpkou, komu nechutí kysnuté cesto, nevie ho robiť, alebo sa s ním nerád babre určite sa už môže začať tešiť, pretože tento koláčik NIE JE z kysnutého cesta.

tak, poďme na to 🙂

Potrebuješ:
300 g polohrubej múky
200 g práškového cukru
3 vajíčka
1 balíček kypriaceho prášku
1 balíček vanilkového cukru
1 deci oleja
2 deci mlieka
posýpka: 150g polohrubej múky, 150 g kryštálového cukru, 100 g zmäknutého masla3

Najprv vyšľaháme cukor spolu s… blbosť hovorím! NAJPRV SI PRIPRAVÍME REBARBORU.
asi takto sa to robí, ako je to na obrázku

IMG_20170506_111115

– teda zlupneme kožku z rebarbory, ak nejde zlupnuť tak ju môžeme aj orezať, je to úplne jedno. Rebarboru si nakrájame na asi polcentimetrové kúsky a dáme ju do misky. môžeme ju aj posypať trochou kryštáľového cukru, ale ja to nerobím, mám rada keď je fakt fakt kyslá.

A teraz už konečne vyšľaháme ten cukor spolu s vajíčkami do peny. Postupne pridávame olej, mliečko, múku zmiešanú s kypriacim práškom a vanilkovým cukorom.

Celú masu vylejeme na plech, ktorý sme si už predtým buď vymastili maslom a vysypali múkou, alebo vystlali papierom na pečenie. Na vrch vysypeme rebarboru.

V inej miske si pripravíme posýpku.
150 g preosiatej polohrubej múky zmiešame so 150 g kryštálového cukru a 100 g zmäknutého masla nakrájaného na kúsky potom ju spracujeme. Najlepšie asi prstami, aspoň mne sa tak robí najlepšie. Z toho nám vznikne jemná zmes. Touto zmesou potom posypeme celý koláčik.

IMG_20170506_124238.pngtakto pripravený koláčik dáme do predhriatej rúry, pečieme na 180°C, pravda je taká, že nemám ani zdania koľko sa pečie, ale povedala by som, takých 20minút. ja si nezvynem koláče časovať – ale pre vaše potreby asi začnem 😀

Upečený necháme vychladnúť a posypeme práškovým cukrom.
A MŇAM-MŇAM koláčik je hotový. ❣

2.jpg
Keďže bol koláč veľmi chutný, rozhodla som sa aj doma experimentovať s rebarborou. Dokonca som zistila, že nám roky rastie v záhradke – a to ja neviem??! no hanba mi. Vlastne, to som zabudla povedať, že k rebarbore a tomuto nápadu som sa dostala na východe, u mojej budúcej svokričky, ktorá je skvelá gazdinka❣, vždy ma niečim inšpiruje a týmto ju srdečne pozdravujem.
No, doma som sa teda rozhodla experimentovať a vyhútala som rebarborové muffiny s posýpkou. poviem vám išli ako na dražku neostalo ani jedného, čo by vyšiel na zmar. teda a mne osobne to neuveriteľne chutilo.
tento recept je ešte ľahší a navyše HRNČEKOVÝ!! Predávam vám recept mojich muffin, tak verím, že padne na úrodnú pôdu. Robím ich teda na mnoho spôsobov ale základ vždy ostáva rovnaký, teda:
-.-
4 hrnčeky polohrubej múky
2 hrnčeky práškového cukru
1 hrnček oleja
2 hrnčeky mlieka
1 prášok do pečiva
3 – 4 vajíčka – podľa obľuby
ak chcem kakaové tak ešte 1 a pol lyžice holandského kakaa
posýpka rovnaká ako pri koláči hore.
Postupujeme jednoducho všeetko všetko nahádžeme do jednej misky a zmiešame môžete aj mixérom je to asi za 10 sekúnd. 😀 do muffinovej formy povkladáme košíčky do ktorých nalejeme cesto asi tak do 1/2. na to hodíme zopár kúskov rebarbory a posypeme posýpkou. Dáme to piecť do predhriatej rúry na 170°C asi 20 minútiek >> opäť neviem presne lebo to len sledujem a nečasujem – ale UŽ BUDEM! 😉
Aaaa vualaaaa najlepšie muffiny sú na svete! ♡♡♡Rebarbora.jpg
… a viete čo?
majte radostné dni!
— Pau
Pridaj komentár

