Žienky

KIČN: špargľové hody

1

Síce skúškujem ako ďas ale povedala som si, že to chce blogpost. Takže dnes to budú tipy a triky so špargľou. Alebo zo špargle? 😀

každopádne prvá vec, ktorú vám chcem odporúčať je, ako skladovať špargľu – no, veľmi jednoducho. Vezmeme si zaváraninovú fľašu, do ktorej nalejeme asi tak 1,5 -2 cm vody. Odrežeme konce špargľe a takto krásne ju nastrkáme do fľašky:

IMG_20170510_100409

v takomto stave môže kľudne pobudnúť v chladničke aj niekoľko dní a nič sa jej nestane, naopak ostane čerstvá a chutná.

A teraz už k tomu receptu

Pečená špargľa s holandskou omáčkou a zemiakmi v šupke.

Potrebujeme na to:3
2 zväzky špargle
olivový olej
1 ks žĺtok
3 PL mllieko
1 KL citrónová šťava
3 PL rozpustené maslo
podľa chuti soľ, mleté čierne korenie

Taaaakže špargľičku pekne umyjeme, olúpeme a zrežeme drevnaté končeky. Avšak, keď ste ju už pekne predpripravili – odložili pred niekoľkými dňami, tak ju už len zľahka opláchneme. Osušíme ju, uloží2me na plech pekne povystielaný papierom na pečenie. Pokvapkáme ju olivovým olejom, posypeme soľou a okoreníme podľa vlastného uváženia/chuti. Pečieme v rúre vyhriatej na 200°C do zlatúčka 🙂 ale nie moc dlho, nie že prihorí.  😀

poriadne si umyjeme aj zemiačky a dáme ich variť celé, krásne, v šupke.

vo vodnom kúpeli šľaháme žĺtky s mliekom a citrónovou šťavou. Ja som pridala aj dve polievkové lyžice bieleho vínka. Kto nechce, nemusí. 😉 Miešame/šľaháme metličkou, dokým omáčka nepení a nezhustne. Potom prilejeme už vychladnuté rozpustené maslo a šľaháme ďalej. Tak vznikne hustá omáčka, ktorú nakoniec dochutíme soľou a korením.
4.jpg
uvarené zemiaky prekrojíme na polovicu, potrieme masielkom a osolíme.
ja som to ešte zvyknem posypať pažítkou, alebo nejakou zelinkou a k tomu mi skvelo sedí aj môj cesnakový dresing, ale samozrejme už podľa obľuby. Môj brat si k tomu dá aj kečup 😀 ja ale radšej čerstvú paradajku. 😉
No a potom? potom už len dobrú chuť priatelia! 🙂
5.jpg
Jesť zdravo neznamená nejesť chutne,
úžívajte júnové dni s chuťou 😉
— Vaša Pau
PS: ak máte záujem o recept a špargľovú krémovú polievku píšte do komentov. 😉
Pridaj komentár

