Žienky

KIČN: Zemiaková rýchlovka

IMG_20170408_131cover922

Určite sa vám už stalo, že ste mali toľko povinností, že ste zabudli, že treba aj jesť. 😀 Mne sa to stáva často. Našťastie ma moja milovaná teta, ktorá už nie je medzi nami naučila niečo, čo je záchrana v každom čase.

-Pečené zemiaky s kyslým/acidofilným mliekom-

Potrebujeme na to:
zemiaky
olej
papier na pečenie
alobal
korenie na zemiaky: sušený cesnak, soľ, rasca mletá, rasca celá, nové korenie, sladká paprika, petržlen, tymián

PicMonkey Collageb

Postup:
Na plech si rozprestrieram papier na pečenie.  Vždy si rozprestieram papier na pečenie, pretože potom sa plech tak nepriprečie a jednoduchšie sa to umýva. Namočím si ruku do vody a pretriem plech aby sa papier lepšie prilepil, nastrihnem si rohy, aby sa prekrývali a sadli perfektne do formy plechu. 🙂 Zemiaky si umyjeme v šupke a nakrájame ich na mesiačiky. Dáme ich na plech, pomastíme olejom a osolíme.

Pripravíme si zmes na zemiaky. Zvyknem zmiešať viac druhov korenín na zemiaky, ktoré sa dajú kúpiť v obchode, lebo ešte som nenašla taký balíšek koreninovej zmesy, ktorý by vyhovoval. 😀 No čo už, som na veľa. 😀 A k týmto balíkom ešte dosypem: sušený cesnak, soľ, rascu mletú aj celú, nové korenie, sladkú papriku, kto má rád ostrejšie môže aj chili. Pridávam aj petržlen a tymián. Najnovšie mám takú vychytávku, ktorá veľmi dobre funguje – som taká expertka, že nemám sebareflexiu a miešam v kuchyni, čo sa dá. 😀 Teda aby som sa vrátila k veci – posypala som zemiaky lístkami medovky. A bolo to veľmi chutné – ale to len pre odvážnych. 😀 😉IMG_20170408_144705.png

Touto zmesou posypem zemiaky. Ak vám z nej ostane, môžete ju šupnúť do takéhoto šikovného vrecúška, ktoré nájdete v Flying Tiger Copenhagen Slovensko. Ako ste si možno už stihli všimnúť Tiger je obchod, ktorý celkom slušne obľubujem. 😀 Ale majú tam skutočne praktické veci, ktoré ešte určite v ďalších postoch uvidíme, lebo ich rada zrecenzujem. 😉

Keď už máme zemiačky pripravené zatvoríme ich alobalom a dáme piecť na 200°C na 30 minút. Potom alobal odkryjeme a zemiaky necháme dopiecť do chrumkava.

🙂 A je to!

IMG_20170408_120253

K tomu už len acidofilné mliečko, po prípade obyčajné.
Chutné, zdravé, ako vraví moja mamka: “Poučné!”.

Tak dobrú chuť 😉

— Pau

Pridaj komentár